ارزش بازار سهام ایالات متحده، ۸ تریلیون دلار در سه فصل اول سال ۲۰۲۱ رشد کرده است

ارزش بازار سهام ایالات متحده، ۸ تریلیون دلار در سه فصل اول سال ۲۰۲۱ رشد کرده است

بازار سهام ایالات متحده همچنان با جذب سرمایه‌گذاری‌ها به سرپیچی از تمایل به یک سو ادامه داده است، زیرا اقتصاد تلاش می‌کند از سایه‌های همه‌گیری کرونا بهبود یابد. وضعیت بازار سهام با افزایش ارزش‌گذاری در سال ۲۰۲۱ برجسته شده است.

بر اساس اطلاعات به دست آمده توسط Finbold در سه فصل ابتدای سال ۲۰۲۱ ارزش کل سهام ایلات متحده به ۴۸٫۵۷ تریلیون دلار رسید که ۱۹٫۲۲ درصد  در مقایسه با ارزش کل بازار در سال ۲۰۲۰ که ۴۰٫۷۴ تریلیون دلار بود، رشد کرده است؛ بنابراین، بازار تنها در سال جاری ۷٫۸۳ تریلیون دلار سرمایه اضافه کرده است.

در سال ۲۰۱۹ ، ارزش بازار سهام ۳۳٫۹ تریلیون دلار بود. به‌طورکلی، در دهه گذشته، ارزش‌گذاری به طور پیوسته در حال رشد بوده است. داده‌های مربوط به ارزش بازار سهام ایالات متحده توسط SIBLI Research ارائه شده است.


-ارزش کل بازار سهام ایالات متحده (۲۰۱۲ - ۲۰۲۱)

اطلاعات: ارزش بازار، ارزش کل بازار تمام شرکت‌های دولتی مستقر در ایالات متحده است که در بورس نیویورک، بازار سهام نزدک یا OTCQX ایالات متحده فهرست شده‌اند. ارقام گرد شده است. ارقام سال ۲۰۲۱ فقط شامل داده‌های سه فصل اول است.


-ارزش‌ بازار با وجود عدم اطمینان اقتصادی به اوج خود رسید

ارزش‌گذاری با رشد اخیر بازار سهام، علی‌رغم اثرات اقتصادی همه‌گیری کرونا، مرتبط است. با شروع همه‌گیری، بازار به پایین‌ترین سطح تاریخی سقوط کرد. پس از سقوط، به‌سرعت ریکاوری کرد و شرکت‌های مختلف به رکوردهای تاریخی خود رسیدند.

عوامل متعددی به‌ویژه در بحبوحه آشفتگی اقتصادی باعث افزایش ارزش‌گذاری می‌شوند. بازار با بسته‌های حمایتی و محرک که توسط دولت برای تسکین اقتصاد آغاز شده است، حمایت شده است.

قابل‌توجه است که ایالات متحده یکی از کشورهایی است که محرک‌های پولی و مالی بزرگی با نرخ بهره پایین را آغاز کرده است. به‌طورکلی، بهره کم معمولاً سرمایه‌گذاران را به سمت سرمایه‌گذاری‌های با ریسک بالاتر مانند سهام سوق می‌دهد. جالب اینجاست که به نظر می‌رسد بازار سهام با وجود شرایط تورم بالا در حال رونق است.


علاوه بر این، اخیراً راه‌های بیشتری برای پمپاژ پول به بازار سهام برای مردم باز شده است. در میان همه‌گیری کرونا، سرمایه‌گذاری‌های خرده‌فروشی با ظهور پلتفرم‌هایی مانند Robinhood و Revolut اهمیت پیدا کردند. علاوه بر این، نمونه‌هایی از سرمایه‌گذاری‌های مبتنی بر رسانه‌های اجتماعی در برخی مواقع، بازارهای مالی را با سهام‌هایی مانند GameStop و AMC Entertainment Holdings که ورود قابل‌توجهی از سرمایه‌گذاری جدید را ثبت کردند، متلاطم کرد.

ارزش‌گذاری همچنین نشان می‌دهد که افراد بر اساس عوامل سنتی مانند امکان کسب و بازدهی بیشتر در قالب سود سرمایه و سود سهام به سرمایه‌گذاری در سهام ادامه می‌دهند. شایان‌ذکر است که این بازدهی در چرخه اقتصادی جایگزینی را ندارد.

علاوه بر این، ارزش‌گذاری در ارتباط با رشد سایر ابزار سرمایه‌گذاری جایگزین، مانند ارزهای دیجیتال افزایش‌یافته است. در طول سه فصل اول سال ۲۰۲۱ ، فضای ارز دیجیتال شاهد رشد فوق‌العاده‌ای بوده است که توسط دارایی‌هایی مانند بیتکوین و دوج‌کوین رهبری شد. در مقایسه با بازار سهام، ارزهای دیجیتال علی‌رغم نوسانات بالا، بازدهی بالاتری را در یک دوره کوتاه ارائه دادند. بااین‌حال، هم بازار سهام و بخش کریپتو تا حد زیادی برای تنوع بخشیدن به ‌حساب‌های مالی استفاده می‌شوند.

از طرف دیگر، با رشد ارزش سهام در سال ۲۰۲۱ ، برخی از صرافی‌های پیشرو چندین شرکت را با الهام از عواملی مانند نقض مقررات از فهرست خارج کرده‌اند. طبق گزارش قبلی فینبولد، در مجموع ۱۷۹ شرکت از فهرست نزدک و بورس نیویورک (NYSE) بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ حذف شده‌اند.

این ارزیابی همچنین به وضعیت جهانی بازار بورس ایالات متحده اشاره دارد. بازار در سطح جهانی همچنان مسلط باقی‌مانده است، گزارش قبلی ما نشان می‌دهد که ایالات متحده بیش از نیمی از اندازه نسبی بازار سهام جهانی با ۵۵٫۹ درصد را در ژانویه ۲۰۲۱ کنترل کرده است.


افزایش ارزش‌گذاری نشانه اعتمادبه‌نفس است

سرمایه‌گذاران پول بیشتری را به بازار سهام تزریق می‌کنند، این امر نشان از اعتماد به ثبات سرمایه‌گذاری‌های آتی است. در این حالت، اگر سرمایه‌گذاران متقاعد شوند که ارزش سهام آنها افزایش یابد، رغبت بیشتری برای خرید سهام دارند. بااین‌حال، اگر دلیلی وجود داشته باشد که باور کنند که سهام ضعیف عمل می‌کند، سرمایه‌گذاران بیشتری به دنبال فروش خواهند بود. با وجود رشد ارزش‌گذاری، سرمایه‌گذاران باید بااحتیاط به آن نگاه کنند، باتوجه‌به اینکه هنوز عدم اطمینان اقتصادی وجود دارد. به‌عنوان‌مثال، ظهور انواع جدید COVID-19 بازار را به سمت نوسانات سوق داده است. به طور کلی، سرمایه گذاران باید در نظر داشته باشند که این احتمال وجود دارد که بازار همیشه صعودی نیست.


منبع: Finbold



دیدگاه کاربران
رضا Dec 11, 2021

با سپاس از شما

ارسال دیدگاه جدید