چه کسی صاحب بیتکوین‌های Bitfinex هست؟

Samira
Samira Feb 10, 2022
چه کسی صاحب بیتکوین‌های Bitfinex هست؟

بیتکوین‌های سرقت شده از این صرافی پس از نزدیک به شش سال از هک پس گرفته شد. اما سؤال بزرگ اکنون این است که این بیتکوین‌ها به چه کسی می‌رسد؟ Bitfinex یا کاربران آسیب‌دیده؟

تقریباً دو روز پس از اینکه وزارت دادگستری ایالات متحده حدود ۳٫۶ میلیارد دلار بیتکوین مربوط به هک Bitfinex ۲۰۱۶ را ضبط کرد، ده‌ها نفر شروع به ادعای مالکیت بیتکوین‌ها کردند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، وزارت دادگستری پس از افشای برنامه‌های خود برای تشکیل پرونده قضایی برای قربانیان هک، شاهد افزایش گسترده تعداد افرادی بوده است که می‌خواهند سرمایه خود را پس بگیرند.

دیوید سیلور، وکیل متخصص در کلاهبرداری‌های مالی و کریپتویی، در گفتگو با بلومبرگ، خاطرنشان کرد که از زمانی که وزارت دادگستری ۳٫۶ میلیارد دلار بیتکوین را در روز سه‌شنبه پس گرفته، ده‌ها نفر با او تماس گرفتند که ادعا می‌کردند در این هک مورد ضرر قرار گرفته‌اند.

سیلور خاطرنشان کرد: جهان از سال ۲۰۱۶ به طور چشمگیری تغییر کرده است و همه ادعا می‌کنند که این بیتکوین‌ها متعلق به آنا است.


Bitfinex نیز آن را می‌خواهد

Bitfinex نیز به لیست طولانی کسانی که برای مالکیت بیتکوین‌های بازیابی شده رقابت می‌کنند، پیوسته است. صرافی خاطرنشان کرد که پس از هک، ضرر تمام کاربران آسیب‌دیده را به طور کامل حل‌وفصل کرده است.

پس از این حمله که منجر به سرقت بیش از ۱۱۹۰۰۰ بیتکوین از این صرافی شد، صرافی ضرر را به بیش از ۳۰ درصد از حساب‌های کاربران تعمیم داد و برای جبران خسارت قربانیان اقدام کرد.

سکه‌های BFX را برای مشتریان ایجاد و صادر کرد، به‌ازای هر ۱ دلار ضرر یک توکن BFX، و آنها می‌توانستند توکن‌ها را با دلار آمریکا یا سهام شرکت مبادله کنند.

Bitfinex همچنین یک توکن حق بازیابی ( RRT) ایجاد کرد که به مشتریانی که سکه BFX را به سهام شرکت تبدیل کرده‌اند اجازه می‌دهد تا در صورت بازیابی بیت‌کوین‌های دزدیده شده ادعایی داشته باشند.

طبق Bitfinex، در حال حاضر حدود ۳۰ میلیون توکن RRT وجود دارد. با نسبت یک RRT به ۱ دلار، صرافی باید ۳۰ میلیون دلار را به دارندگان توکن RRT بازپرداخت کند.

در بیانیه‌ای در روز سه‌شنبه، صرافی توضیح داد که تضمین می‌کند که حقوق خود را در مورد وجوه بازیابی شده پیگیری می‌کند.

این شرکت گفت: Bitfinex با وزارت دادگستری کار خواهد کرد و فرایندهای قانونی مناسب را برای احراز حقوق خود برای بازگرداندن بیتکوین‌های دزدیده شده دنبال خواهد کرد.


کاربران آسیب‌دیده موافق نیستند

چندین مشتری مخالفت خود را با دریافت بیتکوین‌های بازیابی شده توسط Bitfinex ابراز کرده‌اند، با این دلیل که این دارایی در پنج سال گذشته افزایش زیادی یافته است.

بیتکوین‌های دزدیده شده که در زمان هک حدود ۷۱ میلیون دلار ارزش داشتند، اکنون بیش از ۴٫۵ میلیارد دلار هستند.

آلن آرونوف، قربانی هک که ادعا می‌کند حدود ۵۰۰۰۰ دلار سهام این صرافی را در اختیار دارد، در این باره گفت:

"من فکر می‌کنم این مسخره است. این بیتکوین من است که آنها از کیف پول مولتی سیگ من گرفتند. من می‌خواهم بیتکوین خود را پس بگیرم ... آنها می‌توانند دارایی خود را پس بگیرند. من بیتکوین خود را می‌گیرم، بسیار متشکرم."


چه کسی ثروت بیتکوین را به دست می‌آورد؟

باتوجه‌به اینکه بسیاری از مردم به دنبال دریافت وجوه هستند، دستیار سابق دادستان ایالات متحده، کلن دوایر، خاطرنشان کرد که فرایندهای قانونی درگیر در این پرونده احتمالاً ممکن است چند سال طول بکشد.

"این فرایند ممکن است زمان زیادی را به طول بینجامد. مطمئناً ممکن است چندین سال طول بکشد تا کسی پول نقد ببیند."


منبع: Cryptopotato


ارسال دیدگاه جدید