فدرال رزرو در حال از دست دادن کنترل وضعیت تورم است

Grizzly
Grizzly Jan 02, 2022
فدرال رزرو در حال از دست دادن کنترل وضعیت تورم است

کومال سری کومار، رئیس شرکت مشاوره Sri-Kumar Global Strategies، گفته است که فدرال رزرو اگر نتواند به زودی نرخ بهره را افزایش دهد، در خطر از دست دادن کنترل وضعیت تورم است.

کومار در صحبت با CNBC اظهار داشت که اگر نرخ‌ها در ماه مارس سال آینده افزایش یابد وضعیت می‌تواند مهار شود و یا تورم به طور قابل توجهی افزایش یابد و فدرال رزرو را به گوشه رینگ بکس بکشاند.

به گفته کومار، فدرال رزرو روزهای مهمی را برای افزایش نرخ‌ها از دست داد:

«خطر اصلی این است که تورم افزایش یابد و از کنترل خارج شود در این حالت فدرال رزرو در گوشه رینگ محبوس خواهد شد. بنابراین اگر در ماه مارس افزایش ندهند و سه ماه دیگر نرخ تورم بالا داشته باشند، بازار دیگر آنها را باور نخواهد کرد. آنها کاملاً کنترل خود را از دست خواهند داد.»

علاوه بر این، کومار فدرال رزرو را به دلیل حساس بودن نسبت به احساسات بازار در عدم افزایش نرخ‌های قبلی مقصر دانست. وی خاطرنشان کرد: اگرچه افزایش نرخ‌ها در گذشته خطر اصلاح بازار را به همراه داشت، اما در مقایسه با زمانی که تورم از کنترل خارج می‌شود، بهتر است.

کومار همچنین تاکید کرد که تورم گذرا است و فدرال رزرو در خطر از دست دادن اعتبار در مورد نحوه مدیریت این وضعیت در سال جدید است.


سقوط بازارها


رابرت کیوساکی معتقد است که ارقام تورم جعلی هستند.

به گفته کیوساکی، با افزایش تورم، سرمایه‌گذاران باید برای یک سقوط و رکود قابل توجه بازار آماده شوند.

با این حال، اخیراً، کیوساکی اظهار داشت که سقوط بازاری که او پیش‌بینی کرده است در حال حاضر اتفاق می‌افتد، زیرا یک رکود بر اساس تفاوت بین ارقام تورم و رشد اقتصادی وجود دارد.


در جای دیگر، جرالد سلنت، تحلیلگر آمریکایی نیز پیش‌بینی کرد که اقدامات کاهشی فدرال رزرو احتمالا منجر به «بزرگ‌ترین سقوط تاریخ جهان» در سال ۲۰۲۲ خواهد شد.

سلنت ادعا کرد که ارقام تورم ممکن است بالاتر باشد و افزایش نرخ بهره باعث سقوط می‌شود.


علاوه بر این، با ظهور ترس‌های تورمی، سرمایه‌گذاران به دنبال بخش‌ها و دارایی‌های سرمایه‌گذاری هستند که بتوانند به عنوان محافظ عمل کنند. بریتون هیل، رئیس شرکت مدیریت دارایی Weber Global Management پیشنهاد کرد که املاک و مستغلات ممکن است در چنین محیطی عملکرد بهتری داشته باشد.


منبع: Finbold

دیدگاه کاربران
رضا Jan 02, 2022

با سپاس از شما

ارسال دیدگاه جدید