احتمالا بازار سهام در پشت پرده ریزش اخیر بیتکوین و رمزارزها قرار دارد

Grizzly
Grizzly Jan 11, 2022
احتمالا بازار سهام در پشت پرده ریزش اخیر بیتکوین و رمزارزها قرار دارد

اصلاح ۱۷ درصدی بیتکوین که در پایان سال گذشته آغاز شد، برای بسیاری از تحلیلگران و معامله‌گران حرفه‌ای تعجب آور نبود، اما در عین حال، دلایل چنین افتی نامشخص بود. اما طبق داده‌های TradingView، می‌توانیم عامل احتمالی برای اصلاح فعلی را نام ببریم.


ارتباط بیتکوین با سهام

در حالی که این همبستگی در نگاه اول واضح به نظر نمی‌رسد، اگر حرکت بیت کوین و S&P 500 را از ۵ ژانویه مقایسه کنیم، می‌توانیم شاهد افزایش شدید همبستگی باشیم که به احتمال زیاد ناشی از صحبت‌های فدرال رزرو در مورد افزایش نرخ است.


در حالی که افزایش نرخ بهره نباید مستقیماً بر بیتکوین یا هر رمزارز موجود در بازار تأثیر بگذارد، اما همچنان یک سیگنال خطر قوی است که معامله‌گران به طور لحظه‌ای روی پرتفوی خود می‌گویند.

با افزایش محبوبیت بیتکوین و سایر دارایی های دیجیتال به عنوان ابزارهای متنوع، معامله گران سنتی به طور فعال ارزهای رمزنگاری شده را خریداری می‌کنند تا ریسک خود را در مراحل ریسکی در بازار پوشش دهند.

با اعلام فدرال رزرو، معامله‌گران تصمیم گرفتند از تمام دارایی های ریسک پذیر مانند رمزارزها و سهام خارج شوند، که باعث کاهش قیمت هر دو نوع دارایی شده است.

با توجه به شاخص‌های همبستگی، بیتکوین در حال حاضر با همبستگی تقریبا ۶۰ درصدی با شاخص‌هایی مانند NASDAQ و S&P 500 در حال حرکت است. در همان زمان، طلای دیجیتال همبستگی منفی با طلای فیزیکی نشان می‌دهد.


بیتکوین پس از کاهش کوتاه مدت به ۳۹,۶۵۰ دلار، بیش از ۵ درصد بهبود یافته و در نتیجه به ۴۱,۸۰۰ دلار بازگشت. رالی کوتاه مدت در حال حاضر به دنبال کاتالیزور برای ادامه است، اما متأسفانه برای سرمایه‌گذاران، بیتکوین یک روز کاملاً خنثی و بدون ضرر یا سود را نشان می‌دهد.


منبع: u.today

ارسال دیدگاه جدید