بررسی پروژه پولکابریج PolkaBridge (PBR)

رنک CMC : ۷۵۷

وبسایت : https://polkabridge.org/

توییتر https://twitter.com/realpolkabridge

مدیوم https://polkabridge.medium.com/

حوزه فعالیت : دیفای DeFi ، صرافی غیرمتمرکز Dex ، پل بین شبکه‌ای Bridge

با نزدیک شدن به حراج‌های پاراچین پولکادات بد نیست نگاهی به یک پروژه این حوزه داشته باشیم. پروتکل غیر‌متمرکز پولکابریج به عنوان پل اصلی بین بلاکچین پولکادات و سایر بلاکچین‌ها با هدف انتقال راحت توکن‌ها بین این بسترها طراحی شده است. در حال حاضر این پروژه به روی بلاکچین اتریوم فعالیت می‌کند ولی به زودی به بستر اصلی خود پولکادات مهاجرت می‌کند. توکن PBR به عنوان توکن بومی پروژه پولکابریج به روی شبکه اتریوم فعلا فعال هست اما با شروع فعالیت عمومی پولکادات به این بستر انتقال پیدا می‌کند تا نقش اصلی خود در این بلاکچین در حال توسعه را ایفا کند. به طور کلی حضور پولکابریج به روی پولکادات برای فعالیت دیفای‌های این بلاکچین واجب و ضروری است چون در طرح این پروژه به وظایف زیر اشاره شده است:

· وثیقه استیک کردن (Staking Collateral)

· پاداش استیک کردن (Staking Reward)

· حضور در IDOهای لانچپدها

· ارز پایه برای تعویض‌های بین شبکه‌ای (Base asset for cross-chain swaps)

· پرداخت وام

· لانچپد اختصاصی

· فارمینگ اختصاصی

چرخه فعالیت این پروژه به شکل زیر است‌:

توکنومیک :

به طور کلی تعداد نهایی عرضه از توکن PBR ؛ ۱۰۰ میلیون واحد خواهد بود که در حال حاضر حدود ۳۶ میلیون واحد در حال گردش می‌باشد. تا این لحظه حدود ۱۵ میلیون واحد سوزانده شده که میزان عرضه نهایی ۸۵ میلیون واحد خواهد بود.

میزان توزیع این توکن به صورت زیر خواهد بود:

· ۳۰٪ اکوسیستم

· ۲۰٪ تیم توسعه

· ۲۰٪ حراج قبل از عرضه

· ۲۰٪ مارکتینگ

· ۱۰٪ نقدینگی داخلی

در این بین نحوه آزادسازی توکن‌های قفل شده نیز به صورت زیر است:

· بخش اکوسیستم هر ماه ۱ میلیون واحد

· بخش مارکتینگ هر ماه ۱ میلیون واحد

تیم توسعه هر ۶ ماه ۵ میلیون واحد

Tokenomics

Tokenomics

تیم توسعه پولکابریج به طور کلی ناشناس بوده و تنها اطلاعاتی که از آنها منتشر شده به این صورت است که سابقه فعالیت زیادی در صنعت کریپتو و بلاکچین دارند؟!

سرعت توسعه و همکاری‌های پروژه بالا بوده و تا این لحظه اتریوم ، پالیگان وارد چرخه بین شبکه‌ای پولکابریج شده‌اند اما نگاه کلی داشته باشیم به پارتنرهای این مجموعه:

Partners

Partners

نقشه راه پولکابریج برای ادامه راه خود بسیار پر فعالیت برنامه‌ریزی شده که در ادامه مهمترین رخدادها اضافه کردن هارمونی One به شبکه‌های تحت پوشش و لیست شدن توکن در صرافی‌های تراز اول خواهد بود.

در حال حاضر تنها صرافی‌های اصلی قابل معامله برای PBR صرافی‌های Mexc ، Gate و Uniswap هستند که گستردگی حجم معاملات تقریبا کم هست.

Roadmap

Roadmap


ارسال دیدگاه جدید