بررسی پروژه گیمر کوین (GHX) Gmaer Coin

Majid
Majid Nov 28, 2021
بررسی پروژه گیمر کوین (GHX) Gmaer Coin

رنک CMC : ۷۵۰ (نشانه‌گذاری شده در ۶۰۰۰ واچ لیست)

دسته‌بندی : بازی / NFT / ماینینگ / مارکت پلیس

تعداد کل/در گردش توکن : ۸۸۰ میلیون واحد / ۳۳۰ میلیون واحد (۳۷٪ درگردش)

مارکت کپ : ۲۵ میلیون دلار (Low Marketcap) - برای مشاهده به روز این اطلاعات بر روی لینک کلیک کنید

اسمارت کانترکت : 0x728f30fa2f100742c7949d1961804fa8e0b1387d

 

مقدمه:

برای معرفی تیم گیمرهَش مستقر در مالتا، که شروع کارش از نوامبر ۲۰۱۷ بوده، ابتدا به دستاوردهای آن‌ها که شامل کسب عنوان بهترین پروژه در جشنواره ٬AIBC Summit 2019٬ ، ٬Miami Blockchain week 2020٬ ، و ٬Blockshow asia Singapore 2019٬ هست می‌توان اشاره کرد. این محصول به کاربر امکان درآمدزایی هم از طریق ماینینگ و هم از طریق انجام بازی و وظایف کوچک را می‌دهد که در ازای آن توکن ٬گیمرتوکن٬ به آنها تعلق می‌گیرد. تاکنون حدود ۶۰۰ هزار کاربر از این پلتفرم استفاده کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تا انتهای سال میلادی این عدد به ٬یک میلیون٬ کاربر فعال برسد. توکن این پروژه که به آن اشاره شد در بستر اتریوم فعالیت می‌کند.


هدف این تیم به کارگیری از تمام توان موجود در دنیا برای ماینینگ است به طوری که با کمک این محصول حتی به ساده‌ترین سخت‌افزارها امکان ماینینگ داده می‌شود. این استارتاپ به کمک دستگاه‌های روزمره مثل موبایل همراه، لپ‌تاپ و وسایل مشابه، امکان ماینینگ ساده با پرداخت به صورت بیتکوین و یا توکن این مجموعه را طرح‌ریزی کرده و به عمل رسانده‌اند، به صورتی که هر کاربر با به اشتراک گذاشتن مازاد قدرت سخت‌افزاری خود ماینینگ انجام می‌دهد. کاربرانی که حتی بازی ‌Call of duty را استفاده می‌کنند از ۱۵٪ قدرت سیستم خود بهره می‌برند در حالی که با این برنامه ماینینگ از ۱۰۰٪ قدرت سیستم استفاده می‌شود.

شروع این ایده از جایی صورت گرفت که عناوین مطرح بازی‌سازی همچون Gta V و Over Watch که از موفق‌ترین عناوین ساخته شده هستند، در سال ۲۰۱۸ با فروش بازی‌های خود توانستند ۱۶.۴٬ بیلیون دلار٬ درآمدزایی داشته باشند در حالی که بازی‌های رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای توانستند در این سال ۲۲٬ بیلیون دلار٬ درآمدزایی داشته باشند!

در مسیر رشد و توسعه این پلتفرم جذاب سرمایه‌گذاران بزرگی وارد شدند و با تزریق سرمایه به سرعت این امر کمک قابل توجهی کردند. از جمله این سرمایه‌گذاران می‌توان به Chainlink (Link) ، Polygon (Matic) اشاره کرد.در ادامه سازمان BGA (Blockchain Game Alliance) که اتحاد گیم‌های بلاکچینی است نیز از این پروژه حمایت کرده و در پیشبرد اهداف همراهی کرده است.


اکوسیستم این محصول در سه دسته نرم‌افزار کامپیوتر، نسخه تحت وب و نرم‌افزار موبایل فعالیت می‌کند و از کاربردهای توکن ٬گیمر کوین٬ می‌توان به : ۱-خرید محصولات از فروشگاه گیمرهَش ۲-دسترسی به مسابقات اختصاصی هولدرهای توکن GHX ۳-تخصیص جایزه اختصاصی به هولدرها به صورت روزانه اشاره کرد که در هریک، مزایای ویژه برای این افراد در نظر گرفته شده است. محصولاتی که در فروشگاه‌های گیمرهش لیست شده‌اند بازه بسیار وسیعی دارد که از اکانت Netflix و Spotify تا ووچر خرید از فروشگاه محلی و گیفت کارت‌های پلتفرم‌های مختلف و در نهایت ٬بیتکوین!٬ قابل دریافت هستند! همچنین برای نگهداری این توکن از تمامی کیف‌پول‌هایی که از بستر Erc20 پشتیبانی کنند، از جمله تراست ولت و متامسک، می‌توان استفاده کرد.

 

کسب درآمد

۱- ماینینگ این محصول در ۳۰ روز اول رایگان و بدون کارمزد بوده و پس از آن برای ماینرهای عمومی بین ۰-۷ درصد به صورت پس‌پرداخت (کسر از توکن ماین شده) صورت می‌گیرد. ماینرها و ریگ‌های قدرتمند از پرداخت کارمزد ماینینگ معاف هستند.

۲-در ژانویه ۲۰۱۹ جنبه جدیدی به گیمرهش اضافه شد که به صورت Play & Earn بوده است که برای کاربرانی طراحی شده بود که سیستم ضعیف‌تری دارند. این کاربران می‌‌توانند با دانلود نرم‌افزار، انجام بازی و یا کامل کردن وظایفی که از طرف پارتنرهای مجموعه درخواست شده، کسب درآمد کنند. هر شخص می‌تواند ۳ وظیفه به صورت فعال داشته باشد و پس از انتخاب یک تسک بقیه تسک‌ها برای جلوگیری از کلاه‌برداری قفل می‌شوند که با تکمیل و تایید آن‌ها، پاداش به حساب GUsd آنها واریز می‌گردد. به علت عمومی بودن این مرحله رابط کاربری آسان و قابل استفاده برای تمامی کاربرانی که اطلاعات فنی کمی دارند صورت پذیرفته است.

۳-پلتفرم اصلی گیمرهش این امکان را به کاربر می‌دهد که با دعوت کاربر جدید درآمدزایی انجام دهند و به ازای هر کاربر معرفی شده در صورت ماین و یا انجام بازی‌ها به شخص دعوت‌کننده نیز پاداش تعلق می‌گیرد. همچنین اطلاعاتی مثل تراکنش‌های در دست تایید و مقدار ماینینگ انجام شده به صورت روزانه یا هفتگی در دسترس می‌باشد.

حدود ۸۵٪ از کاربران ترجیح می‌دهند که توکنشان را در فروشگاه گیمرهش استفاده کنند تا به صورت بیتکوین استخراج انجام دهند.

 

مارکتینگ

شیوه‌های پرداخت در دنیای امروز دست‌خوش تغییرات بسیار زیادی شده و گیمرهش تلاش به توسعه یک شیوه جدیدتر را در مسیر خود می‌بیند. به کمک گیمرهش دیگر نیازی به استفاده از حساب بانکی و یا حساب اعتباری (Credit Card) برای انجام پرداخت‌های خرد ندارید چون با گسترش ارتباطات این مجموعه می‌توان ازخرید یک نوشابه تا وسایل خانگی را به کمک این محصول انجام داد که برای آن، تنها یک دستگاه هوشمند کافی است. به تازگی همکاری گیمرهش و زابکا (Zabka) که فروشگاهی زنجیره‌ای در لهستان می‌باشد این امکان را به کاربران داده تا از ۶۰۰۰ فروشگاه در سراسر این کشورخرید کنند. به صورتی که با حضور در محل صندوق، پس از مشخص شدن مبلغ فاکتور، به حساب گیمرهش خود وارد می‌شوید، شماره فاکتور را وارد نموده و پس از پرداخت با نشان دادن کد پرداختی محصولات را تحویل می‌گیرید!


همچنین می‌توان از گیمرهش برای پرداخت‌های درون برنامه‌ای استفاده کرد. طبق تحقیقاتی که بر روی بازی فورتنایت صورت گرفته ؛ بازیکنانی که به صورت متوسط بین ۶ تا ۱۰ ساعت به طور میانگین بازی می‌کنند حدود ۷۰٪ آنها از این نحوه پرداخت استفاده کرده‌اند و مبلغی نزدیک به ۸۵ دلار هزینه کرده‌اند. نرم‌افزار موبایل پلتفرم IOS این بازی، در ۹۰ روز ابتدایی فعالیت خود ۱۰۰ میلیون دلار سوددهی و ۱۱ میلیون بار دانلود شده بود. همچنین نرم‌افزار اندرویدی این محصول در ۲۱ روز ابتدایی خود ۱۵ میلیون کاربر به خود جذب کرد.

 

نقشه راه

گیمرهش مسیر طولانی‌ای از سال ۲۰۱۷ تا به امروز طی کرده که در آخرین روزهای فصل سوم سال میلادی توانستند حراج خصوصی توکن و ماینینگ کامیونیتی را با موفقیت به سرفصل برسانند. در ادامه و برای فصل آخر ۲۰۲۱ اهداف لیست کردن توکن در صرافی‌های مختلف، توسعه فعالیت عملیات‌های محلی در جنوب شرقی آسیا و در نظر گرفتن API برای مارکت گیمر هش می‌باشد. شروع سال ۲۰۲۱ این پروژه با جذب سرمایه برای اکوسیستم گیمرکوین ، جذب ۱.۵ میلیون کاربر و نسخه بتا نرم‌افزار دسکتاپ MacOs دنبال خواهد شد.

نحوه استفاده از سرمایه جذب شده در حراج‌ها نیز به صورت زیر خواهد بود:

۴۵٪ توسعه محصول

۲۵٪ تبلیغات و توسعه تجاری

۲۰٪ عملیات‌ها و لیستینگ صرافی‌ها

۵٪ عوامل قانونی و رگولاتوری

۵٪ ذخیره


همین‌طور نگاهی داشته باشیم به تخصیص توزیع توکن‌ها :


تیم مدیریتی گیمرهش :

پاتریک پوش Patryk Pusch (CEO) : فاندر این پروژه و از فعالین حوزه کریپتو که ماینینگ خود را از سال ۲۰۱۳ شروع کرده است.

لژک ماجوسکی Leszek Majewski : مدیر ریسک مالی با سابقه بالا که به عنوان مشاور در توسعه مسیر مالی پروژه فعالیت دارد.

آرتور ژولکوفسکی Artur Pszczolkowski : با سابقه ترین فرد تیم با بیش از ۱۵ سال سابقه در صنعت مالی و بلاک‌چینی کمپانی‌های سوئیسی-لهستانی


از کجا بخریم؟

همانطور که در بخش نقشه راه گفتیم گیمرهش هنوز در ابتدای مسیر لیست شدن در صرافی‌ها قرار دارد اما فعلا می‌توان این توکن را از UniSwap ، KuCoin وBithumb  خریداری کرد.


این توصیه خرید و یا سرمایه‌گذاری نیست! DYOR

ارسال دیدگاه جدید