معرفی پروژه AIOZ Network

Grizzly
Grizzly Sep 25, 2021
معرفی پروژه AIOZ Network

معرفی AIOZ Network :

یک شبکه تحویل محتوا (Content Delivery Network) مبتنی بر بلاک‌چین است که می‌خواهد انقلابی در صنعت سرگرمی ایجاد کند و از بلاک‌چین برای توزیع بهتر محتوا از طریق عدم تمرکز استفاده می‌کند. محتوای توزیع شده (dCDN) از نودها برای ذخیره، پخش و انتقال داده ها به جای مراکز داده سنتی استفاده می‌کند که بر روی مدل P2P کار می‌کنند. AIOZ از یک پلتفرم سریعتر، ارزانتر و قوی‌تر برای پخش محتوا استفاده می‌کند که مقرون به صرفه ، سریع و با کیفیت بهتر است.

با استفاده از این فناوری انقلابی، AIOZ می تواند شیوه پخش محتوا در جهان را به طور موثر تغییر دهد. بنابراین جهان را یک قدم به آینده نزدیک می کنیم.

تیم AIOZ یک شبکه بسیار پیچیده، یک شبکه تحویل محتوا غیرمتمرکز کاملاً کاربردی (dCDN) ایجاد کرده است که به شما امکان می.دهد اشتراک‌گذاری و ارسال ویدئو ارزان‌تر ، کارآمدتر و حتی درها را بر روی انواع جدید محتوا و مدل های کسب درآمد باز کنید.

در حالی که ممکن است از نظر فنی بسیار پیچیده به نظر برسد، محصولات ساخته شده در شبکه مذکور برای استفاده همه آشنا و آسان خواهد بود. نمونه‌ای از این امر را می‌توان از طریق AIOZ.Tube مشاهده کرد‌، یک پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدئویی آشنا که به تولیدکنندگان محتوا اجازه می‌دهد از طریق تبلیغات از ویدیوهای خود درآمدزایی کرده و درآمد خود را مستقیماً با بینندگان به اشتراک بگذارند. دنیایی را تصور کنید که Youtube ، Spotify یا Netflix غیر متمرکز با سرعت بارگیری سریعتر ، کیفیت پخش بهتر و از همه مهمتر ، روش‌های جدید درآمد برای تولیدکنندگان محتوا و مصرف کنندگان که قادر به برقراری ارتباط مستقیم با تبلیغ‌کنندگان هستند.

نودها در این شبکه چه میکنند؟؟؟

به زبان ساده، آنها محتوای رسانه‌ای شامل تصاویر، ویدئو، صدا و سایر انواع ویدئو را بارگیری و بارگذاری می‌کند. این نودها‌ از توزیع Media اطمینان حاصل می‌کنند و از کاربر خواسته می‌شود تا منابع محاسباتی را به منظور اطمینان از یک سیستم تحویل بسیار موثر که به طور گسترده توزیع شده و در سراسر جهان قابل دسترسی است، به اشتراک بگذارد.

نودها برای انجام این کارهای محاسباتی مختلف برای شبکه ای که dApps (مانند AIOZ Tube و موارد بعدی) روی آن اجرا می‌شود، پاداش دریافت می‌کند. این مشوق‌ها از طریق فناوری بلاک‌چین توزیع خواهد شد. این بلاک‌چین کاملاً شفاف و تغییر.ناپذیر خواهد بود: دفتری که تمام معاملات و قراردادهای هوشمند را همیشه می‌توان تأیید کرد.

مزایای این پلتفرم عبارتند از:

۱-بهره وری هزینه:حداقل سرمایه‌گذاری در سخت افزار هر راه حلی را با کسری از قیمت ممکن می‌سازد.

۲-مقیاس بی‌نهایت شبکه Peer-to-Peer می‌تواند تعداد بی‌نهایت نود را در خود جای دهد و سیستم عامل‌ها مقیاس‌پذیر شوند.

۳-رابطه مستقیم بین شرکا به این معنی است که سود بیشتر به همه ذینفعان می‌رسد.

۴-سرعت تحویل استفاده از شبکه باعث می‌شود کسی دیگر از سرعت شکایتی نداشته باشد. زمان لذت بردن از فیلم های 4K/8K یا حتی VR در یک ثانیه است.

۵-استریم با کیفیت بالا. دیگر از نظر سرعت به هیچ وجه مصالحه نمی شود.

AIOZ.Tube

یک پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدئو مشابه Youtube اما به کاربران اجازه می‌دهد برای تماشای محتوا پاداش دریافت کنند. این تازه شروع کار است، این سیستم به تولیدکنندگان محتوا اجازه می‌دهد تا فقط به دلیل ایجاد و بارگذاری محتوا با توجه به محبوبیت محتوای مذکور، به طور خودکار پاداش دریافت کنند. ویژگی های اضافی شامل توانایی تبلیغ‌کنندگان برای پاداش به تولیدکننده محتوا برای قرار دادن تبلیغات در فیلم.های خود و پاداش دادن به مصرف‌کنندگان محتوا برای توجه و به اشتراک گذاشتن است. این یک مفهوم کاملاً جدید نیست: مرورگر Brave و دیگران مدتی است که با موفقیت از این مفهوم استفاده می کنند، اما AIOZ قصد دارد با اجازه دادن به توکن های جدید (NFT ها) این ترکیب را به سطح بعدی برساند و حتی بیشتر را نیز امکان‌پذیر کند.

نحوه استفاده از این سایت بدین شکل است که شما با بارگذاری ویدئو‌های خود در سایت و همچنین تماشای تبلیغات موجود در ویدئو توکن‌های AIOZ را دریافت میکنید. شما می‌توانید هنگام تماشا با کلیک بر روی نقاط زرد فقط و فقط تبلیغات را نگاه کنید و توکن‌های خود را دریافت کنید. این توکن‌ها در والت شما (که در همین سایت ساخته می‌شود) ذخیره می‌شود و بعد از آزمایش Testnet و در آینده‌ای نزدیک اجازه برداشت به شما داده می‌شود. این پلتفرم مکان مناسبی برای کسانی است که محتوای ویدئویی تولید می‌کنند اما به دلیل مشکلاتی همچون تحریم و نداشتن کارت بانکی امکان افتتاح حساب در یوتیوب را ندارند و نمی‌توانند درآمدزایی کنند. به دنیای غیرمتمرکز خوش آمدید.


ارسال دیدگاه جدید