تحلیل آن‌چین بیتکوین - بیست و هشتم آذر

Mr Trader
Mr Trader Dec 19, 2021
تحلیل آن‌چین بیتکوین - بیست و هشتم آذر

بیتکوین طی روز های اخیر به رنج قیمتی ادامه می‌دهد اما چه اتفاقی در پشت پرده چارت‌های تکنیکالی در حال به وقوع است؟


Funding rates

قبل از نزول شدید ماه می فاندینگ ریت لول‌های به شدت مثبت( بیش از 0.1) را برای اولین بار تجربه کرد اما بعد از افت سنگین قیمت دوباره وارد محدوده‌های منفی شد سپس شروع به رنج بین لول‌های منفی و خنثی کرد.(مطابق شماره یک) در این بازه زمانی پوزیشن‌های شورت زیادی ایجاد شدند که خود عامل شورت اسکوییز و حرکت قیمت به سمت بالا شد. در ماه دسامبر نیز شاهد تکرار این پترن هستیم(مطابق شماره دو) که در صورت تکمیل می‌توانیم منتظر شورت اسکوییزی دیگر در هفته‌های آینده باشیم.


Estimated leverage ratio

در بازه زمانی تحرکات قیمت در حوالی ($30000_$40000) در ماه می این شاخص افزایش قابل توجهی را همزمان با وجود فاندینگ ریت منفی تجربه کرد که به ما سیگنالی از تغییر روند در نتیجه ایجاد حجم زیادی از پوزیشن‌های شورت میداد. در ماه دسامبر هم این پترن در حال شکل گیریست که می‌توان آن را نشانه‌ای برای امکان برگشت قیمتی دانست.


LTH-SOPR

هولدر‌های بلند‌مدت انگیزه‌ای کافی برای ایجاد فروش‌های سنگین از خود نشان نمی‌دهند که بتواند باعث تغییر روند کلی مارکت شود. این رفتار هولدر‌های بلندمدت بسیار متفاوت از تحرکاتشان قبل از ریزش ماه می است.


Coinbase all stablecoins inflow

قدرت خرید صرافی coinbase در شرایط حساس به خوبی می‌تواند کمک حال ما باشد و نشانه‌هایی از نزدیک شدن به کف قیمتی از خود بروز دهد. هر‌گونه افزایش شدید در ورودی استیبل‌کوین‌ها به این صرافی اشاره به امکان نزدیک شدن به کف قیمتی دارد. طی روز‌های اخیر ورودی‌های استیبل‌کوین قابل توجه به این صرافی را شاهد بودیم که این نکته نیز می‌تواند به فال نیک گرفته شود.


برای مطالعه مطالب بیشتر از این نویسنده: توییتر / Mr Trader

دیدگاه کاربران
wolf Dec 19, 2021

دمتگرم

سیدمحمدمهدی Dec 19, 2021

عالی،ممنون از زحماتتون.

Rouzbeh Dec 19, 2021

عاااالی بود 👏🌹

ارسال دیدگاه جدید