تحلیل آن‌چین بیتکوین -هجدهم آذر

Mr Trader
Mr Trader Dec 09, 2021
تحلیل آن‌چین بیتکوین -هجدهم آذر

BTC price/NVT comparison

شاخص nvt یا همان نسبت ارزش شبکه بر تراکنش‌ها، به ما نشان می‌دهد که در حال حاضر بیتکوین بیشتر از ارزش خود قیمت‌گذاری شده و یا کمتر از ارزش واقعی خود معامله می‌شود.

‏شاخص nvt شباهت زیادی با شاخص P/E در بازار سهام دارد.به طور خلاصه این معیار نشانگر ارزش درونی شبکه می‌باشد. برای سرمایه گذاران میان‌مدت این معیار یکی از کلیدی‌ترین‌ها برای تصمیم‌گیری می‌باشد.

بر طبق این معیار شرایط بیتکوین در ماه دسامبر برای سرمایه ‏گذاری به شدت جذاب بوده و اشاره به این دارد که قیمت بیتکوین در محدوده کم تر ارزش واقعی آن معامله می شود. به نظر در میان‌مدت شاهد تاثیر مثبت این معیار بر قیمت خواهیم بود.

BTC price/NVT comparison

BTC price/NVT comparison


Social Dominance(BTC)

این شاخص social volume بیتکوین را نسبت به 100 رمزارز برتر با بزرگ ترین مارکت کپ ‏محاسبه می کند. بر طبق این چارت هنوز شاهد توجه کم به بیتکوین و از طرفی توجه بالا به آلت‌کوین‌ها هستیم که آخرین باری که این اتفاق رخ داد شاهد ریزش سنگین از 64k به سمت 30k بودیم. البته طی روز های اخیر این شاخص افزایش داشته و در صورت ادامه صعود شرایط به مراتب بهتر خواهد شد. رنج آزا‌ر‌‏دهنده ماه دسامبر می‌تواند به خودی خود توجهات را دوباره به سمت بیتکوین جلب کند که نکته خوبی محسوب می‌شود.

Social Dominance(BTC)

Social Dominance(BTC)


Weighted Sentiment

این شاخص شرایط و جو روانی حاکم را بررسی می کند. دقیقاً شب قبل نزول شدید، شاهد امیدواری بسیار خوبی بودیم که با چکش قیمت مواجه شد. دیگر خبری از امید زیاد ‏در مارکت نبوده اما ترس شدیدی نیز ایجاد نشده است. قیمت می‌تواند همچون ریزش قبلی از ATH با رنج زدن در محدوده کندل روزانه ابر ریزشی، باعث ایجاد ترس بیشتر در مارکت شود همچون اتفاقی که بار قبل تکرار کرد.

Weighted Sentiment

Weighted Sentiment


Funding rate

فاندینگ ریت نرخی است که بر اساس آن، معامله گرانی که در بازار معاملات فیوچرز دارای پوزیشن باز هستند، به طور متناوب وجهی را به نسبت پوزیشن خود دریافت و یا پرداخت می کنند.فاندینگ ریت مثبت اشاره به سنگین تر بودن کفه پوزیشن های لانگ دارد و فاندینگ ریت منفی اشاره به ‏کفه سنگین معاملات شورت دارد. بر طبق چارت مارکت از حالت هیجانی خود خارج شده و ترس نسبی نیز در مارکت ایجاد شد اما امکان دارد بازار ساز برای حداکثر استفاده از فرصت ترس بیشتری بر مارکت القا کرده و شاهد فاندینگ ریت منفی با شدت بیشتری برای ماه دسامبر باشیم. ‏معیار ه‍ای آنچین به سلامت مارکت اشاره می کنند و ماه دسامبر بازی روانی خرس ها برای ایجاد بیشترین ترس ممکن در مارکت جهت خارج کردن سرمایه گذاران خرد قبل از موج صعودی پنجم می‌باشد. توصیه تکراری همان خرید پله ای به همراه مدیریت سرمایه بوده. بازار ساز برای ایجاد اوج ترس میتواند با پر ‏کردن سایه کندل روزانه و برگشت قیمتی از پایین این محدوده به خوبی موفق شود. انتظار خرید در کف قطعی نداشته باشید و با خرید های پله ای به دور از طمع از فرصت عالی پیش آمده استفاده کنید.

Funding rate

Funding rate


Source:‎@santimentfeed

دیدگاه کاربران
فرشید Dec 10, 2021

سپاس بی کران از زحمات شما

zeus Dec 11, 2021

از این اطلاعات استفاده خوبی میکنم.سپاس

ارسال دیدگاه جدید