تحلیل تکنیکال ETH (اتریوم) – شانزدهم آذر

Hossein
Hossein Dec 07, 2021
تحلیل تکنیکال ETH  (اتریوم) – شانزدهم آذر

ETH/USDT

پس از شکل گیری الگوی صعودی فنجان و دسته (Cup And Handle) بسیاری بر این باور بودند که اتریوم به زودی به قیمت‌های بالاتر از 6000 دلار دست خواهد یافت. با این وجود با ریزش‌های مکرر بیتکوین، اتریوم همچنان موفق نشده است تا از حمایت مهم خود (ناحیه نارنجی رنگ) جدا شود.

این حمایت از آن جهت دارای اهمیت است که حفظ یا شکست آن می‌تواند مسیر اتریوم را برای مدتی تغییر دهد؛ بنابراین حفظ این موقعیت برای ادامه رشد بسیار برای اتریوم بسیار حیاتی خواهد بود. اکنون قیمت علاوه بر در اختیار داشتن این محدوده حمایت استاتیک، حمایت داینامیک کف کانال صعودی یا به عبارتی خط روند صعودی را نیز دارد که تاکنون به خوبی مانع از ریزش بیشتر شده‌اند. چنانچه قیمت یک روند صعودی دیگری را از این نواحی آغاز کند، نخستین مقاومت پیش روی در محدوده 6000-6200 دلار(ناحیه سبز رنگ) و خواهد بود و مقاومت بعدی باکس آبی رنگ است.

ETH/USDT, Daily

ETH/USDT, Daily

ETH/BTC

پس از هفته ها تلاش، در نهایت اتریوم توانست در بدترین روزهای مارکت از بیتکوین پیشی بگیرد و با ثبت عملکردی بسیار بهتر از بیتکوین از مستطیل تراکمی خود خارج شود. بدین ترتیب اتریوم با جفت ارز بیتکوین موفق شد تا علاوه بر شکست سقف مستطیل خود، اوج تاریخی جدیدی را نسبت به این جفت ارز به ثبت برساند و به 0.085 بیتکوین به ازای هر اتریوم دست یابد. این اتفاق می‌تواند هم برای قیمت دلاری اتریوم و هم برای سایر آلت‌کوین‌ها رویداد مهم و مثبتی قلمداد شود. در صورت حفظ گارد صعودی، مقاومت بعدی آن در محدوده 0.105-0.107 بیتکوین(ناحیه زرد رنگ) و بعد از آن باکس بنفش خواهد بود.

حمایت فعلی نیز محدوده سقف شکسته شده قبلی در حدود 0.078-0.082 بیتکوین است.

ETH/BTC, Daily

ETH/BTC, Daily


ارسال دیدگاه جدید