راهنمای کلی برای بررسی یک پروژه کریپتویی

Grizzly
Grizzly Aug 04, 2022
راهنمای کلی برای بررسی یک پروژه کریپتویی

اولین قدم این است که برخی از آمارها و داده‌های اولیه را بررسی کنید و اینکه آیا پروژه از نظر اقتصادی فعال است یا خیر. من برای این منظور از CoinMarketCap استفاده می‌کنم. شما همچنین می‌توانید از Coingecko استفاده کنید. من در ابتدا به فاکتورهای زیر در CoinMarketCap توجه می‌کنم:

ارزش بازار و ارزش بازار Diluted (یعنی اگر تمامی کوین‌ها در گردش باشد مارکت کپ چقدر می‌شود)

حجم معاملات 24 ساعت

تعداد توکن در گردش، حداکثر و کل عرضه

رتبه بازار و تسلط بر بازار

بازارها (صرافی‌هایی که می‌توانید آن کوین یا توکن را معامله کنید)

کل هولدرها و رشد آن‌ها در طول زمان

حضور در شبکه‌های اجتماعی (توییتر،…)

کیف پول‌ها

سایت اینترنتی

وایت پیپر


بهتر است که این پروژه حداقل در یک صرافی بزرگ مانند Binance فهرست شده و حجم معاملات قابل‌توجهی داشته باشد. اغلب در پروژه‌هایی که فقط در صرافی‌هایی مانند Uniswap فهرست شده‌اند، سرمایه‌گذاری نمی‌کنم یا معامله نمی‌کنم، زیرا آن‌ها هیچ معیار یا الزامی برای فهرست ندارند. پروژه باید حداقل در یکی از این شش صرافی لیست شود: Coinbase Exchange، Binance، FTX، Kraken، Kucoin و Gate.io. اگرنه، احتمالاً برای سرمایه‌گذاری یا معامله مناسب نیست.

می‌توانید به سایت Messari بروید و بخش پروفایل پروژه موردعلاقه خود را بررسی کنید. در اینجا اغلب یک تفکیک جامع عمیق از جمله تاریخچه ارز دیجیتال، توکنومیک‌های دقیق و تخصیص توکن‌ها، و حتی جدول زمانی از گذشته پروژه و نقاط عطف توسعه و تامین مالی آینده پیدا خواهید کرد. ایده خوبی است که نام افراد کلیدی درگیر در پروژه مانند بنیان‌گذاران را یادداشت کنید.

حتما پروژه را در Binance Research بررسی کنید. تجزیه‌وتحلیل کاملی از رمزارزهای پشتیبانی شده مشابه Messari ارائه می‌دهد، اما فنی تر است؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنم از هر دو این وب‌سایت‌ها با هم استفاده کنید.

اطلاعات مربوط به تحقیقات Messari و Binance ممکن است قدیمی باشد زیرا پروژه‌ها دائماً در حال تغییر هستند، اما همچنان به شما در تصمیم‌گیری‌های سرمایه‌گذاری کمک می‌کند.

شما باید مطمئن شوید که بیشتر توکن‌هایی که صادر می‌شوند یا صادر خواهند شد در دست کامیونتی هستند و نه بنیانگذاران. ICODROPS و وب‌سایت Messari می‌توانند در این اطلاعات به شما کمک کنند.

بررسی کنید که آیا پروژه یک کانال رسمی در یوتیوب دارد یا خیر. ممکن است یک کانال کامیونتی محور باشد. به دنبال مصاحبه، به‌روزرسانی، یا اخبار مستمر باشید.

می‌توانید از یک اسکنر بلاک‌چین برای بررسی پروژه استفاده کنید تا بررسی کنید که بزرگ‌ترین هولدرهای توکن چه کسانی هستند و توزیع توکن را مشاهده کنید. به هر کیف پولی که مقدار قابل‌توجهی از توکن را در خود جای می‌دهد توجه کنید و به یاد داشته باشید که بزرگ‌ترین کیف پول‌هایی که می‌بینید گاهی قراردادهای هوشمندی هستند که برای مواردی مانند استیکینگ استفاده می‌شوند. اگر ارز دیجیتال انتخابی شما یک توکن ERC20 است، توصیه می‌کنم از Etherscan استفاده کنید.

حتما وبلاگ و نقشه راه را بررسی کنید. بررسی کنید که آیا اخبار یا رویدادهای اخیر وجود دارد یا خیر. نداشتن وبلاگی که به طور واضح پروژه و به‌روزرسانی‌ها را توضیح دهد، نشانه خوبی نیست.

برخی از منابع خوب و معروف اخبار کریپتو عبارت‌اند از Cointelegraph، Coindesk، Decrypt و The Daily Hodl. می‌توانید از CoinMarketKal برای مشاهده لیست رویدادهای گذشته و آینده برای استفاده کنید. ابزار بسیار مفیدی است.

فقط به این دلیل که توسعه‌دهنده یا بنیان‌گذار رمزارز در شرکت بزرگی مانند گوگل یا مایکروسافت بوده است، به این معنی نیست که این پروژه خوبی است.


سوالات زیر را در مورد پروژه موردعلاقه خود برای سرمایه‌گذاری بپرسید:

چه مشکلاتی را حل می‌کند؟

رقبای آن در رده خود کدام‌اند؟

چه تفاوتی با رقبای خود دارد؟

تورم‌زا است یا نه؟

ارسال دیدگاه جدید