۳ معیاری که معامله‌گران باید برای تجزیه و تحلیل توکن‌های DeFi به آن توجه کنند

Samira
Samira Dec 11, 2021
۳ معیاری که معامله‌گران باید برای تجزیه و تحلیل توکن‌های DeFi به آن توجه کنند

DeFi فرصت‌های زیادی را برای سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد، اما خطراتی نیز وجود دارد. در اینجا سه معیاری مورد بحث قرار می‌گیرد که سرمایه‌گذاران برای تجزیه و تحلیل توکن‌های دیفای و پروتکل‌های مرتبط با آن‌ها باید استفاده کنند.


۱ - کامیونتی و فعالیت توسعه‌دهندگان پروژه را بررسی کنید

یکی از راه‌های اساسی برای مطالعه یک پروژه، نگاه‌کردن به آماری است که سطح فعالیت کاربران و جامعه توسعه‌دهندگان پلتفرم را نشان می‌دهد.

بسیاری از پروتکل‌های برتر در این حوزه، تجزیه و تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهند که رشد کاربران فعال را در طول زمان ردیابی می‌کند. داشبوردهای آن‌چین مانند Dune Analytics بینش دقیقی را در مورد این معیار ارائه می‌دهند.


با توجه به توسعه پروژه و فعالیت توسعه دهندگان، GitHub مکانی مناسب برای آگاهی در مورد ارتقاء، ادغام‌های آینده و اینکه پروژه در کجای نقشه راه قرار دارد، بوده است.

اگر پروتکلی به جمله «به‌زودی منتشر می‌شود» می‌بالد، اما توسعه‌های مداوم یا تعهدات ارائه شده خلاف آن را نشان می‌دهد، ممکن است نشانه‌ای از این باشد که تا زمانی که فعالیت با ادعا هماهنگ‌ شود، از آن دوری کنید.

از سوی دیگر، مشاهده یک پروژه با فعالیت توسعه پایدار و کاربران متعهد می‌تواند نشانه مثبتی باشد.


2 - به دنبال افزایش مستمر در “مجموع ارزش قفل شده” یا TVL باشید

معیار دومی که هنگام ارزیابی کلی یک پروژه باید به آن توجه کرد، مجموع تمام دارایی‌های سپرده شده در پروتکل است که به‌عنوان ارزش کل قفل شده یا TVL شناخته می‌شود.

پروتکل‌هایی که TVL بالاتری دارند، ایمن‌تر و مورد اعتماد کامیونتی هستند، درحالی‌که پروژه‌هایی که در رتبه‌های پایین‌تری قرار دارند، عموماً دارای ریسک بیشتری هستند و معمولاً کامیونتی فعال کمتری دارند.

داده‌ها مربوط به جولای 2020 تا جولای 2021 است

داده‌ها مربوط به جولای 2020 تا جولای 2021 است


۳ - مشخص کنید که اکثریت هولدرهای توکن چه کسانی هستند

عامل دیگری که باید در نظر گرفته شود، مزایایی است که هولدرهای توکن برای هولد کردن و فعال‌بودن در کامیونتی دریافت می‌کنند. سرمایه‌گذاران همچنین باید نحوه توزیع توکن در هنگام راه‌اندازی پروژه و دارندگان غالب توکن را در حال حاضر بررسی کنند.

از طرف دیگر، هنگامی که بازدهی بیش از حدی برای پروتکل‌هایی با نقدینگی پایین و به طور ناشناس رخ می‌دهد و فعالیت اجتماعی کمی ارائه می‌شود، احتیاط لازم است زیرا این می‌تواند فرصتی عالی برای ضررهای فاجعه‌بار باشد. در دیفای، به آن‌ها Rug Pull گفته می‌شود، و معمولاً پس از واریز مقدار زیادی پول به قراردادهای هوشمند که توسط یک طرف ناشناس کنترل می‌شود، رخ می‌دهند.

بررسی توزیع توکن، و همچنین توجه به درصد توکن‌های تخصیص‌یافته به توسعه‌دهندگان و بنیان‌گذاران در مقابل توکن‌های نگهداری شده توسط کامیونتی، می‌تواند سیگنال مفیدی را در مورد اینکه آیا یک پلتفرم قربانی یک Rug Pulls می‌شود یا خیر، ارائه دهد.

اگر بیشتر توکن‌های موجود در اختیار سازندگان و اسپانسرها باشد، همیشه این شانس وجود دارد که این توکن‌ها بعداً با شدت زیادی فروخته شوند و موجب دامپ قیمت شوند.


منبع: Cointelegraph



دیدگاه کاربران
سعید Dec 12, 2021

افرین به این چیدمان و محتوا ممنون

ارسال دیدگاه جدید