Buy Low - Sell High

با توجه به حجم هیاهوی کریپتویی که در شبکه‌های اجتماعی هست، مشخصه بخش زیادی از کاربران هیچ برنامه خاصی برای ترید و مدیریت سرمایه ندارند. این روش ساده ای که من در تقریبا یکسال اخیر دارم انجام میدم. این روش فقط برای قسمتی از سرمایه من هست که با اون ترید اسپات می‌کنم، نه قسمت هولدم.


در هر چرخه در اصلاح های مارکت که قیمت شروع به کف سازی میکنه، روی حمایت ها میزان n درصد از سرمایه خرید می‌کنیم معمولا 2 -3 پله و اگر شرایط اضطراری شد تا حداقل 2 - 3 پله دیگه سرمایه آزاد باید کنار گذاشت. وقتی موج صعودی آغاز شد در پیک‌های قیمتی شروع به فروش می‌کنیم که میتونه همون n باشه. با شروع اصلاح اصلی در بازار و روند مجدد کف سازی اینبار ما n-x درصد برای هر پله مجدد درگیر می‌کنیم. با اینکار در هر چرخه بازار ما درصد سرمایه درگیر را در پله ها کاهش میدیم و اگر بازار کرش خیلی سنگینی کرد کمتر از موج قبلی سرمایه درگیر دارید و در فرصت مناسب مجدد با پله زدن به روند برمیگردیم. نیاز به دانش تکنیکال خیلی بالایی هم نداره و با شناسایی محل‌های عرضه و تقاضای تایم فریم های اصلی و با مدیریت سرمایه، با ریسک کمتر ادامه بدید. میزان هر پله بهتره زیر 5 درصد سرمایه باشه (خودم به حدود 2 درصد رسیده).





اگر بی هدف دارید توی مارکت ترید می‌کنید و هیچ برنامه مشخصی ندارید شما صرفا تامین کننده لیکوییدیتی تریدرهای اصلی و نهنگ‌ها هستید. اگر وقت زیادی در حال ترید کردن هستید و هولدر نیستید با توجه به ورود شرکت ها و سازمان ها در بازارهای کریپتو بررسی چارت های سایر بازارهای موازی خیلی اهمیت داره مثل شاخص های سهام ها و اوراق قرضه و اقتصاد کلان کشورها. قبلا یک مقاله کوتاه برای اوراق قرضه نوشته بودم که تو هفته نامه گریزلی گذاشتیم.

https://t.co/V8O2UuEZb9

احساسات سرمایه گذاران تو اوراق قرضه می‌بینید؟ این فقط یکی از شاخص‌هاست.

به شاخص‌های کلان بازار توجه کنید

به شاخص‌های کلان بازار توجه کنید


سایر بدیهیات هم که بارها در شبکه‌های اجتماعی مختلف دوستان گفتن، تکرار نمی‌کنم. وقت بیشتری برای یادگیری بزاریم و کمتر در توییتر و اینستاگرام دنبال سیگنال بگردیم که بخشی از این شبکه‌ها شبیه بازارچه ای شده که در هر گوشش یک پهلوون معرکه گرفته است.

دیدگاه کاربران
رضا Dec 05, 2021

باسپاس از شما🌹🌹🌹🌹🌹🌹

فررین Dec 07, 2021

سلام. خسته نباشید و ممنون از شما دو تا سوال: ۱. X چنده و چه جوری تعیین کنیم؟ ۲. این نقاط خرید و فروش خودش حکایتی داره که از کجا تعیین کنیم و چقدر باید سرمایه آزاد نگه داریم.

محمد Dec 05, 2021

بسیار عالی

مهدی Dec 06, 2021

عالی بود

شهرام Dec 06, 2021

دم شما گرم ، ممنون بابت وقتی که میذارید برای مطالب اموزشی

ارسال دیدگاه جدید