مدیریت دارایی رمزارزها و استراتژی‌های معاملاتی

Grizzly
Grizzly Oct 20, 2021
مدیریت دارایی رمزارزها و استراتژی‌های معاملاتی

آگاهی در مورد رمزارزها و فناوری بلاکچین در چند سال گذشته افزایش یافته است، به ویژه پس از آنکه تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران تازه وارد از سرمایه‌گذاری‌های بیتکوین خود سودهای کلان بردند.

سرمایه‌گذاران اگر می‌خواهند از مزایای سرمایه‌گذاری در رمزارزها استفاده کنند، باید استراتژی‌های هوشمندی را اتخاذ کنند. سرمایه‌گذاران می‌توانند تصمیم به ترید یا سرمایه‌گذاری در زمینه رمزارزها بگیرند. در اینجا برخی از هوشمندانه‌ترین استراتژی‌های سرمایه‌گذاری و معاملات آورده شده است که می‌تواند به سرمایه‌گذاران در کسب برخی از سودهای رمزارزها کمک کند.

تنوع سرمایه‌گذاری

برای کسانی که می‌خواهند بر روی رمزارزها سرمایه‌گذاری کنند، بهترین توصیه تنوع بخشی است. قرار دادن تمام تخم‌ مرغ‌ها در یک سبد خطرناک است. این امر به ویژه در بازارها رمزارزها، که دارای نوسانات و عدم نظارت هستند، صادق است. تنوع با جلوگیری از ضرر کلی، که ممکن است در صورت نوسان قیمت رمز ارز رخ دهد ، به کاهش ریسک کمک می‌کند.

به عنوان مثال ، ارزش بیتکوین در سال 2017 به 19،500 دلار رسید. از ابتدای سال 2018 ، قیمت بیتکوین حتی به زیر 7000 دلار کاهش یافته است. این بدان معناست که برخی از افراد ضررهای شدیدی را تجربه کرده‌اند، به ویژه اگر کوین را در زمانی که بیشترین ارزش را داشت خریداری کرده‌اند. در عین حال ، کسانی هستند که از این نوسان درآمد کسب کرده‌اند - کسانی که آن را در کمترین میزان خریداری کرده‌اند و پس از برگشت قیمت آن را فروخته‌اند. بنابراین ، انتخاب یک آلت‌کوین دیگر برای سرمایه‌گذاری ایده خوبی است، زیرا سایر رمزارزها ممکن است به اندازه بیتکوین پر نوسان نباشند.(در پاره‌ای از مواقع)

مدیریت دارایی

مدیریت دارایی


یک معامله‌گر یا سرمایه‌گذار عاقل باشید

جدا از تنوع ، هر معامله‌گر یا سرمایه‌گذار رمزارزها، قبل از سرمایه‌گذاری یا معامله، به اطلاعات و آموزش خوبی در مورد بیتکوین و کل بازار کریپتو نیاز دارد. در حقیقت، این اطلاعات قبل از تصمیم‌گیری در مورد معامله‌گری یا سرمایه‌گذاری بلند مدت ضروری است.

یک سرمایه‌گذار باید به عملکرد بلند مدت بازار علاقه بیشتری داشته باشد در حالی که یک معامله‌گر باید به عملکرد بازار کوتاه‌مدت علاقه مند باشد. این امر به این دلیل است که یک سرمایه‌گذار معتقد است که سرمایه‌گذاری در طول زمان افزایش می‌یابد ، در حالی که یک معامله‌گر علاقه مند است حداکثر سود خود را از عملکرد کوتاه مدت بازار به حداکثر برساند. سرمایه‌گذاران و معامله‌گران چه سودهای بلندمدت و چه کوتاه مدت را به خود اختصاص دهند، باید مشتاق عملکرد کلی بازار باشند.

با این حال ، سرمایه‌گذار نباید خیلی به نوسانات قیمت کوتاه مدت اهمیت دهد بلکه باید بیشتر به سایر ویژگی‌های بازار مانند افزایش تعداد سرمایه‌گذاران توجه کند. در مقابل ، یک معامله‌گر باید در مشاهده روندهای کوتاه مدت هوشیار باشد.

خرید در کف

استراتژی دیگری که برای اکثر سرمایه‌گذاران رمزارزها کار می‌کند ، استراتژی "خرید درکف" است. این شامل خرید در هنگامی است که قیمت از میانگین پایین می‌آید و بعداً با افزایش مجدد قیمت آن را به فروش می‌رسانند. هنگام انجام چنین اقداماتی، بهتر است از روندهای کوتاه مدت و بلند مدت بازار مطلع باشید تا از ضرر جلوگیری کنید.

سرمایه گذاری در عرضه اولیه کوین (ICO)

به جای خرید و فروش بیتکوین یا آلت‌کوین‌هایی از قبیل مانند اتریوم و ریپل، می‌توانید تصمیم به سرمایه‌گذاری در عرضه اولیه کوین (ICO) بگیرید. این شامل مشارکت مقدار مشخصی از رمزارزها، برای دریافت مقدار دیگری از یک توکن جدید است. این اغلب نشان داده است که یک استراتژی سرمایه‌گذاری خوب است. به عنوان مثال ، اتریوم زیر قیمت 10 دلار شروع به کار کرد و اکنون از 3700 دلار بالاتر رفته است. این بدان معناست که کسانی که در ICO Ethereum سرمایه‌گذاری کرده‌اند بسیار بیشتر از آنچه که داده‌اند به دست آورده‌اند. با این حال ، اگرچه این امر با برخی رمزارزها کار می‌کند، اما همیشه مراقب باشید زیرا همه ICO ها مانند Ethereum بازدهی ندارند. همچنین نمونه‌های زیادی از ICO های متقلب وجود دارد که وجوه شرکت‌کنندگان آن‌ها را سرقت می‌کنند.

سرمایه‌گذاری خود را مطابق با بازار رمزارزها تغییر دهید

بازار رمزارزها در حال تغییر است و در آینده نزدیک همچنان در معرض تغییر است. بنابراین ، هر ارز می‌تواند بسته به تعدادی از عوامل مختلف ، از جمله رفتار خریدار و فروشنده ، منفی یا مثبت شود. بنابراین ، یک سرمایه‌گذار باید آماده باشد تا سرمایه‌گذاری‌های خود را بر اساس تحولات جدید در بازار رمزارزها تغییر دهد. درست مانند سایر استراتژی‌ها ، این استراتژی قبل از تصمیم‌گیری نیاز به مطالعه جدی بازار دارد.

استراتژی‌های دیگر

به غیر از این استراتژی‌های اصلی، راهکارهای دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند در کسب سود و جلوگیری از ضرر در این بازار کمک کنند. یکی از آنها این است که قبل از سرمایه‌گذاری یا معامله، اهداف سرمایه‌گذاری مشخص و محکمی داشته باشید. توصیه دیگری که یک معامله‌گر یا سرمایه گذار باید همیشه به یاد داشته باشد این است که خوب است بخشی از سرمایه‌گذاری خود را روی پایدارترین رمزارز‌های بازار مانند بیتکوین و اتریوم قرار دهید. در نهایت، همیشه خوب است که از کوچک شروع کنیم و در حین رشد یاد بگیریم. با این حال ، همه این تصمیمات بستگی به مقدار ریسک‌پذیری شخص هنگام سرمایه‌گذاری دارد.

ترجمه و گردآوری: شادی قاسم‌زاده


ارسال دیدگاه جدید