کمپانی تتر میتواند دارایی USDT شما را مسدود یا از بین ببرد

Shadi
Shadi Nov 16, 2021
کمپانی تتر میتواند دارایی USDT شما را مسدود یا از بین ببرد


تتر امکان برگشت تراکنش را دارد، حساب‌ها را مسدود می‌کند و توکن‌های USDT را بدون مصونیت از بین می‌برد.

در ۷ سپتامبر، یکی از کاربران پلتفرم DeFi Swerve به اشتباه یک میلیون دلار USDT به شبکه ارسال کرد و دسترسی به آن پول را از دست داد. این خبر در نهایت به پائولو آردوینو، مدیر این کمپانی، رسید که به نمایندگی از کاربر پیشنهاد بازیابی تراکنش USDT را داد.

برای بازیابی آن وجوه، تتر با کاربر تماس گرفت و تأیید شد که توکن‌ها گم شده‌اند. سپس این شرکت از تابعی در قراردادهای هوشمند Tether استفاده کرد تا آدرس‌های ETH را که توکن‌ها به آن‌ها هدایت می‌شد، در لیست سیاه قرار دهد. این روی Swerve تأثیر نمی‌گذارد. تنها بر رسیدن توکن های تتر به مقصد تأثیر می‌گذارد.

علاوه براین، قابلیت‌های Tether به آن اجازه نمی‌دهد USDT را بین آدرس‌ها جابه‌جا کند: فقط می‌تواند توکن‌ها را مسدودکند، نابود کند، صادر کند و بفرستد - در نتیجه به آن اجازه می‌دهد تا عرضه کلی توکن را تنظیم کند. این قابلیت‌ها فقط برای توکن‌های USDT در بلاک‌چین‌های اتریوم و TRON اعمال می‌شود، نه توکن‌هایی که در بلاک‌چین‌های دیگر وجود دارند.

به گفته آردوینو، این تنها دفعه‌ای نیست که تتر وجوه را بازیابی می‌کند. در موارد گذشته به ۱۲ کاربر کمک کرده است تا وجوه خود را بازیابی کنند و تنها در سال جاری ۵ میلیون دلار USDT را بازیابی کرده است.


آیا سایر استیبل‌کوین‌ها می‌توانند تراکنش‌ها را مسدود کنند؟

بر طبق مطالب سایت The Block، تتر منحصربه‌ فرد است و کوین‌های دیگری مانند USDC و Gemini توانایی کنترل تراکنش‌ها را ندارند.

با این‌حال، اخبار گذشته چیز دیگری را نشان می‌دهد. Center در جولای 2020، به ارزش ۱۰۰,۰۰۰ USDC را مسدود کرد. گزارش‌های مربوط به سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد که Paxos و Gemini دارای Backdoor(برنامه‌هایی هستند که امکان دور زدن پروسه امنیتی یک سیستم را به هکرها داده و منابع مختلفی از آن سیستم را از راه مربوطه در اختیار نفوذگران قرار می‌دهند) هستند که به هر شرکت اجازه می‌دهد تراکنش‌ها را مسدود کند. در همین حال، قابلیت مسدود کردن توکن‌ها یکی از ویژگی‌های اصلی TrueUSD است.

بسیاری ازاین اقدامات انسداد توکن، قرار نیست در پاسخ به تقاضای کاربر مورد استفاده قرار گیرند. بلکه قرار است از درخواستهای مجری قانون پیروی کنند. برخلاف اکثر ارزهای دیجیتال، سکه‌های پایدار (stable coins) معمولاً توسط ذخایر بانکی پشتیبانی می‌شوند و توسط شرکت‌ها اداره می‌شوند، به این معنی که رعایت کامل قوانین ضروری است.

در هر صورت، امکان برگشت تراکنش احتمالاً نشانه دیگری از ماهیت متمرکز Tether در نظر گرفته می‌شوند. Tether Ltd. قبلاً به دلیل ممیزی‌های ناکافی و تمایل آن به ضرب توکن‌ها بدون اثبات ذخیره، مورد انتقاد قرار گرفته است. توانایی این شرکت برای کنترل تراکنش های USDT ممکن است منجر به بحث و جدل بیشتر در بین سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال شود.

ارسال دیدگاه جدید